NOT 2 COOL FOR SCHOOL!

2012-10-16 @ 03:00:00
Har lite att ta igen här på bloggen, det är fullt upp varje dag med jobb och äventyr av olika slag, så snabbt jag får en lugn stund slår jag mig ner framför gossipgirl eller tv3 play, min sista tanke är att göra något anstängande, vilket bloggandet är. Sitter just nu och dunkar finfin musika och käkar choklad, ska snart möta upp Matilda för en promenix trots att jag är sjuuuk. Jag kan nu stolt presentera att jag just nu går på St. John's University, hade våran första lektion i lördags i Harlem, går en Washington DC kurs där vi fördjupar oss om DC och nästa månad kommer vi även åka dit och se allt med egna ögon. När man åker som au pair måste man ta 6,5 credits under sitt år, vilket är ca 70-80 timmar skulle jag tro. Jag kommer ytterligare läsa en till kurs i vinter för att få ihop mina credits, då blir det på Hunter college, inredning för studenter, det ser jag fram emot :) 
I lördags efter skolan så drog jag, Sara och Frida till Soho lite snabbt, sen snabbt hem till mig för att fixa oss för kvällen som vi spenderade hos Jacos på Manhattans nedre delar, det var riktigt trevlig men eftersom jag inte mådde så bra så blev det hemgång istället för utgång! Tycker verkligen om tjejerna jag har träffat här, det känns som att jag har känt dem längre än vad jag faktiskt har gjort. Kommer verkligen sakna dessa gobitar när våra vägar skiljer sig åt efter året är slut.. Kommer helt enkelt få hänga och flänga runt i hela Sverige när jag är tillbaka, det klagar jag inte på! 

 
Vi hade glömt hur det var att gå i skolan... Gillar våra bänkar, "the american way"
lunch break i solen! 
The street fair nere i Soho, hungrig tjej ska få mat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0