I'm home!

2013-06-08 @ 23:23:59

Heeeey bloggy!

 

I skrivade stund sitter jag på flygplanet hem till Sverige från mitt andra hem New York.. Känslorna är verkligen blandade, att säga hejdå till min värdfamilj och Manhattan var riktigt tufft och det gör riktigt ont i hjärtat varje gång jag tänker på det. Från att knappt ha gråtit på hela året har jag varit värsta bölpölen de senaste 2 dagarna.

 

Att säga hejdå till barnen och min värdmamma var en av de tuffaste sakerna jag gjort, att inte bryta ihop totalt var svårt, fick mig kramar och pussar för flera år framåt, jag älskar verkligen dessa människor och är otroligt tacksam för att jag fick spendera mitt år med dem.

 

Jag lovade en uppdatering om resemånaden, DEN VAR FANTASTISK! Jag reste som sagt med Olivia och vi hade en blast, sakerna jag har fått sett och uppleva är oförklarbara och går inte att fångas på bild, vi började i San Fransicso vidare till LA, Vegas, Maui och sen avslutade vi resan med fem dagar i NYC och jag fick bland annat fira med 21-års dag!! 

 

Nu är det här äventyret över och min slutsats är att jag inte är skapt för Sverige.. När bilen åkte ut från Manhattan bestämde jag mig, jag ska tillbaka!

 

Just nu är jag super taggad på att träffa familj, släkt och vänner! 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Kom in på din blogg av en slump och hoppas att du kan svara på min fråga. Jag är också au pair och jag vill också åka till ungefär samma ställen som du gjorde på din resmånad. Vad fick du betala ungefär för alltihop? Vore jättetacksam för svar.

Sara

Svar: Hej Sara :) Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad allting gick på men i alla fall 20.000 allt som allt, vi hade ganska dyra flyg vilket man lätt kan få ner kostnaderna på men vi bodde billigt på Hostels. San fran var roligt att se men man fick nog ganska snabbt så vi var glada att det var en kort visit, älskade verkligen LA, feelingen där var amazing!! Vegas var bananas och såå läckert att få se med egna ögon, rekommenderar att spendera lite extra pengar så man får bo på ett hotell i centrum och Hawaii var ju Hawaii :) Om du undrar något mer så kan du alltid skicka mejl på: [email protected]!

Ha en underbar resa och ta vara på varje minut!
newyorkochjag

2013-08-21 @ 19:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0